Nowości    
 


Retronauta.pl > Motor Scout - pierwszy uzbrojony pojazd spalinowy (1889)

2016-07-26 Motor Scout - pierwszy uzbrojony pojazd spalinowy (1889)

Zabójczy legendarny karabin maszynowy Maxima, płyta pancerna, nawet 400 km zasięgu... poznaj Motor Scout, pierwszy uzbrojony pojazd o napędzie spalinowym na świecie.


Motor Scout

Motor Scout zaprojektował i zbudował Frederick Simms, brytyjski inżynier i pionier motoryzacji. Zbudował go na bazie gotowego kwadrycykla firmy De-Bion-Bouton. Na kierownicy pojazdu umieszczony został standardowy karabin maszynowy Maxim (mark IV) oraz stalowa płyta chroniąca kierowcę. Zabrać można było 1 000 nabojów do karabinu.

Napędzany był przez benzynowy silnik spalinowy o mocy 1,5 KM o zapłonie elektrycznym. Pojazd osiągać mógł prędkość około 25 km/h. Zbiornik paliwa mógł pomieścić paliwo wystarczające na niemal 200 km jazdy. Zasięg mógł być zwiększony dwukrotnie poprzez dodatkowy zbiornik paliwa.

Poprzez demontaż karabinu maszynowego oraz umieszczenie na jego miejscu siedzenia można było zamienić go na dwuosobowy pojazd.

Pojazd dostępny był także w wersji cywilnej - bez karabinu maszynowego. Jego cena wynosiła 120 funtów. Dla porównania przeciętna wypłata w tym czasie wynosiła około 20 funtów.

Trzy lata później Simms zaprojektował i zbudował War Motor Car. Był to pierwszy na świecie uzbrojony i opancerzony pojazd o napędzie spalinowym, innymi słowy samochód pancerny.

Retronauta.pl na serwisach społecznościowych: